Θυμάστε την πρώτη μέρα σας στο νοσοκομείο. Πόσο δύσκολο ήταν να βρείτε το δρόμο σας;
Φυσιοθεραπεία← | Εντατική μονάδα θεραπείαςΘάλαμοι 7,8,9,10↑ |
Φαρμακείο↓ | Θάλαμοι 1,1Α,2,2Α→ |
Κοινωνικοί λειτουργοί του νοσοκομείου εκτός του νοσοκομείου 2ο κτίριο αριστερά | ΘυρωρείοΠρώτη δεξιά, μετά 2η αριστερά |
Φανταστείτε πόσο δύσκολο είναι για ένα άτομο με προβλήματα όρασης να πάει από μέρος σε μέρος.
Συστηθείτε και προσφέρετε βοήθεια, αλλά ρωτήστε πόση βοήθεια χρειάζεται το άτομο. Κανείς δεν θέλει να αρπάζεται και να σύρεται.
Θυμήσου ότι πολλά άτομα που αναφέρονται ως τυφλά έχουν κάποια όραση.
Αν αφήσετε ένα άτομο με προβλήματα όρασης να περιμένει για ραντεβού, προσπαθήστε να κάνετε απλό γι’ αυτόν το να φτάσει την πόρτα που χρειάζεται, πιθανόν με το να το βάλετε δίπλα στην πόρτα του δωματίου.
Δώστε τις πληροφορίες σχετικά με τον ασθενή στο επόμενο άτομο που μπορεί να βοηθήσει.
Είναι τόσο ενοχλητικό να χάνεις τη σειρά σου, όσο έρχεσαι σε αμηχανία όταν υπερπηδάς τους άλλους στην ουρά. Σιγουρευτείτε ότι βοήθεια είναι διαθέσιμη για ένα άτομο με προβλήματα όρασης όταν περιμένει στην ουρά για ραντεβού.
Σιγουρευτείτε ότι δίνετε ξεκάθαρες οδηγίες και ελέγξτε ότι έγιναν κατανοητές για φάρμακα ή εξετάσεις.
Σιγουρευτείτε ότι αυτός/ή μπορεί να βρει το δρόμο του/της προς την έξοδο δίνοντας ακριβείς κατευθυντήριες οδηγίες ιδίως, αν το άτομο με προβλήματα όρασης έχει πάει σε παραπάνω από ένα τμήμα.
Στον θάλαμο
Συστηθείτε. Πείτε ποιος είστε και ποια η εργασία σας.
Σιγουρευτείτε ότι το άτομο με προβλήματα όρασης γνωρίζει:
- Τη θέση των διακοπτών της ενδοεπικοινωνίας, του ράδιο, του ντουλαπιού, του τραπεζιού του δίπλα στο κρεβάτι και της θέσης για ξύρισμα
- Πώς να πάει στην τουαλέτα, μπάνιο. Αναφέρετε σημεία που είναι εύκολο να πιάσει. Ένα άτομο με προβλήματα όρασης θέλει να είναι ανεξάρτητο αν είναι δυνατό.
Συστήστε άλλα άτομα π.χ. την υπεύθυνη του θαλάμου και την γραμματέα του. Αν συστήσετε το άτομο με προβλήματα όρασης στους άλλους ασθενείς θα διευκολύνετε την συζήτηση.
Προσπαθήστε να σταματάτε για κουβεντούλα, όταν ευκαιρείτε και πάντα να λέτε τι ακριβώς θέλετε.
Πάντα να λέτε αν αφήνετε στη μέση ή κάτι το οποίο δεν πρέπει να αγγιχτεί. Αν μετακινήσετε κάτι, πρέπει πάντα να το βάλετε πίσω στην ίδια θέση.
Όταν σερβίρετε το γεύμα, πείτε ότι το κάνετε. Πείτε τι περιέχει κι αν χρειάζεται βοήθεια. Προσφέρετε τη μόνο όταν υπάρχει εμφανής δυσκολία.
Αν το άτομο με προβλήματα όρασης αφήσει το θάλαμο για εξετάσεις, σιγουρευτείτε ότι το άτομο που θα τον/την πάει γνωρίζει για το πρόβλημά του.
Όταν έρθει η ώρα να φύγει σιγουρευτείτε ότι το άτομο με προβλήματα όρασης γνωρίζει:
- Την ημερομηνία και την ώρα μελλοντικών ραντεβού.
- Πόσο συχνά να παίρνει τα φάρμακα και αν υπάρχουν παρενέργειες.
- Πώς να φροντίζει τα τραύματα και να κάνει τις αλλαγές.
Θυμηθείτε ότι έντυπες κάρτες για ραντεβού και οδηγίες μπορεί να είναι άχρηστες.
Royal National Institute for the Blind, 224 Great Portland Street, London W1N 6AA
Tel: 071-388 1266, © Royal National Institute for the Blind 1987, Reprinted 1987, 1989. 1991
RNIB is pleased to allow reproduction of its copyright material with permission.
Printed by The Friary Press. Designed by Greenleaf Advertising
ΑΚΡΙΒΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΑΠΟ ΕΝΤΥΠΟ TOY ROYAL NATIONAL INSTITUTE FOR THE BLIND
“Helping visually handicapped people in hospital”
Επιμέλεια κειμένου: Αφροδίτη Σταυρίδου – Θάλεια Μπελάλη, Νοσηλεύτριες Πανεπιστημίου Αθηνών, Μετ/κή Ειδ. Ψυχική Υγεία, 1998