Θυμάστε την πρώτη μέρα σας στο νοσοκομείο. Πόσο δύσκολο ήταν να βρείτε το δρόμο σας;

Φυσιοθεραπεία←Εντατική μονάδα θεραπείαςΘάλαμοι 7,8,9,10↑
Φαρμακείο↓Θάλαμοι 1,1Α,2,2Α
Κοινωνικοί λειτουργοί του νοσοκομείου εκτός του νοσοκομείου 2ο κτίριο αριστεράΘυρωρείοΠρώτη δεξιά, μετά 2η αριστερά
https://www.retina.gr/sites/default/files/E7-2.jpg

Φανταστείτε πόσο δύσκολο είναι για ένα άτομο με προβλήματα όρασης να πάει από μέρος σε μέρος.

https://www.retina.gr/sites/default/files/E7-3.jpg
https://www.retina.gr/sites/default/files/E7-4.jpg

Συστηθείτε και προσφέρετε βοήθεια, αλλά ρωτήστε πόση βοήθεια χρειάζεται το άτομο. Κανείς δεν θέλει να αρπάζεται και να σύρεται.

https://www.retina.gr/sites/default/files/E7-5.jpg

Θυμήσου ότι πολλά άτομα που αναφέρονται ως τυφλά έχουν κάποια όραση.

https://www.retina.gr/sites/default/files/E7-6.jpg

Αν αφήσετε ένα άτομο με προβλήματα όρασης να περιμένει για ραντεβού, προσπαθήστε να κάνετε απλό γι’ αυτόν το να φτάσει την πόρτα που χρειάζεται, πιθανόν με το να το βάλετε δίπλα στην πόρτα του δωματίου.

https://www.retina.gr/sites/default/files/E7-7.jpg

Δώστε τις πληροφορίες σχετικά με τον ασθενή στο επόμενο άτομο που μπορεί να βοηθήσει.

https://www.retina.gr/sites/default/files/E7-8.jpg

Είναι τόσο ενοχλητικό να χάνεις τη σειρά σου, όσο έρχεσαι σε αμηχανία όταν υπερπηδάς τους άλλους στην ουρά. Σιγουρευτείτε ότι βοήθεια είναι διαθέσιμη για ένα άτομο με προβλήματα όρασης όταν περιμένει στην ουρά για ραντεβού.

https://www.retina.gr/sites/default/files/E7-9.jpg

Σιγουρευτείτε ότι δίνετε ξεκάθαρες οδηγίες και ελέγξτε ότι έγιναν κατανοητές για φάρμακα ή εξετάσεις.

https://www.retina.gr/sites/default/files/E7-10.jpg

Σιγουρευτείτε ότι αυτός/ή μπορεί να βρει το δρόμο του/της προς την έξοδο δίνοντας ακριβείς κατευθυντήριες οδηγίες ιδίως, αν το άτομο με προβλήματα όρασης έχει πάει σε παραπάνω από ένα τμήμα.

https://www.retina.gr/sites/default/files/E7-11.jpg

Στον θάλαμο

Συστηθείτε. Πείτε ποιος είστε και ποια η εργασία σας.

https://www.retina.gr/sites/default/files/E7-12.jpg

Σιγουρευτείτε ότι το άτομο με προβλήματα όρασης γνωρίζει:

  • Τη θέση των διακοπτών της ενδοεπικοινωνίας, του ράδιο, του ντουλαπιού, του τραπεζιού του δίπλα στο κρεβάτι και της θέσης για ξύρισμα
  • Πώς να πάει στην τουαλέτα, μπάνιο. Αναφέρετε σημεία που είναι εύκολο να πιάσει. Ένα άτομο με προβλήματα όρασης θέλει να είναι ανεξάρτητο αν είναι δυνατό.
https://www.retina.gr/sites/default/files/E7-13.jpg

Συστήστε άλλα άτομα π.χ. την υπεύθυνη του θαλάμου και την γραμματέα του. Αν συστήσετε το άτομο με προβλήματα όρασης στους άλλους ασθενείς θα διευκολύνετε την συζήτηση.

https://www.retina.gr/sites/default/files/E7-14.jpg

Προσπαθήστε να σταματάτε για κουβεντούλα, όταν ευκαιρείτε και πάντα να λέτε τι ακριβώς θέλετε.

https://www.retina.gr/sites/default/files/E7-15.jpg

Πάντα να λέτε αν αφήνετε στη μέση ή κάτι το οποίο δεν πρέπει να αγγιχτεί. Αν μετακινήσετε κάτι, πρέπει πάντα να το βάλετε πίσω στην ίδια θέση.

https://www.retina.gr/sites/default/files/E7-16.jpg

Όταν σερβίρετε το γεύμα, πείτε ότι το κάνετε. Πείτε τι περιέχει κι αν χρειάζεται βοήθεια. Προσφέρετε τη μόνο όταν υπάρχει εμφανής δυσκολία.

https://www.retina.gr/sites/default/files/E7-17.jpg

Αν το άτομο με προβλήματα όρασης αφήσει το θάλαμο για εξετάσεις, σιγουρευτείτε ότι το άτομο που θα τον/την πάει γνωρίζει για το πρόβλημά του.

https://www.retina.gr/sites/default/files/E7-18.jpg

Όταν έρθει η ώρα να φύγει σιγουρευτείτε ότι το άτομο με προβλήματα όρασης γνωρίζει:

  • Την ημερομηνία και την ώρα μελλοντικών ραντεβού.
  • Πόσο συχνά να παίρνει τα φάρμακα και αν υπάρχουν παρενέργειες.
  • Πώς να φροντίζει τα τραύματα και να κάνει τις αλλαγές.
https://www.retina.gr/sites/default/files/E7-19.jpg

Θυμηθείτε ότι έντυπες κάρτες για ραντεβού και οδηγίες μπορεί να είναι άχρηστες.

Royal National Institute for the Blind, 224 Great Portland Street, London W1N 6AA

Tel: 071-388 1266, © Royal National Institute for the Blind 1987, Reprinted 1987, 1989. 1991

RNIB is pleased to allow reproduction of its copyright material with permission.

Printed by The Friary Press. Designed by Greenleaf Advertising

ΑΚΡΙΒΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΑΠΟ ΕΝΤΥΠΟ TOY ROYAL NATIONAL INSTITUTE FOR THE BLIND

“Helping visually handicapped people in hospital”

Επιμέλεια κειμένου: Αφροδίτη Σταυρίδου – Θάλεια Μπελάλη, Νοσηλεύτριες Πανεπιστημίου Αθηνών, Μετ/κή Ειδ. Ψυχική Υγεία, 1998